About Me

My photo
"cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun daripada langit , bersih dan suci.. cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya.. jika ia jatuh ke tanah yang tandus, tumbuhlah cinta itu tandus oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela.. tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur, disana akan tumbuh kesucian hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji..." ~~~HAMKA~~~

mutiara kata

Jika Anda menginginkan sesuatu yang belum pernah anda miliki, Anda harus bersedia melakukan sesuatu yang belum pernah Anda lakukan.

~ Thomas Jefferson~

"menjagamu semampuku"





Wahnan a'la wahnin
Engkau kandungkan aku
Mungkin hidup mungkin mati

Wahnan a'la wahnin
Engkau keluarkan aku dari rahimmu
Bawa aku tuju pada Rahim-Nya

Wahnan a'la wahnin
Setiap titik susu dari darahmu
Walau itu tidakkan mampu kubalas

Wahnan a'la wahnin
Engkau dodoikan aku kala bayi mungil
Engkau kendong aku tidak terlepas

Wahnan a'la wahnin
Dari buaian aku dihayun
Hingga dewasa aku terbuai

Wahnan a'la wahnin
Dibelai aku dipimpin aku sekian lama
Tapi kini jauh aku dari pangkuanmu

Wahnan a'la wahnin
Engkau bibik engkau juga supir
Semata untuk bangunkan ruang jaya diriku

Wahnan a'la wahnin
Keringat peluh dan luah keluh
Kupohon yang terbaik limpah dari-Nya

Wahnan a'la wahnin
Setiap jenuh dan sendu
Maafkan aku atas segalanya

Wahnan a'la wahnin
Sepi menyapa atau tawa menerpa
Tabah engkau melayan kerenah pelbagai

Wahnan a'la wahnin
Mohon tiada engkau terguris
Andai lidah tak bertulangku bawa duka

Wahnan a'la wahnin
Perangai, akhlak, juga budiku
Moga bawa bahagia tidak derita

Wahnan a'la wahnin
Harapnya bila aku disebut anakmu
Engkau bangga bukan kecewa

Wahnan a'la wahnin
Dari engkau aku belajar kenal cinta
Kerana engkau juga aku kenal Cinta

Wahnan a'la wahnin
Redhamu kudamba untuk raih redha Ilahi
Cercamu semahu mungkin kumohon jauh

Wahnan a'la wahnin
Aku anak pernah derhaka
Izinkan mendatang hanya solehah

Wahnan a'la wahnin
Saat aku menyedari aku kian dewasa
Aku juga tersedar engkau tidak lagi muda

Wahnan a'la wahnin
Detik aku mengerti betapa sukar beban hadir seiring panggilan 'Mak'
Syurga aku telah beralih pada 'si dia'

Wahnan a'la wahnin
Semoga cintamu turut diminati pendampingku
Supaya aku bisa menjagamu semampuku

Wahnan a'la wahnin
Ingin aku jadi sepertimu
'MAK'
 







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Happy Birthday tickers
~♥ Ada hati yang sukar menyayangi orang yang masih hidup, apabila orang tersebut mati barulah hati itu belajar untuk menyayangi. Tetapi ada juga hati yang tidak mampu menyayangi walaupun orang itu telah mati... sungguh, hati itulah hati yang paling keras! ♥~
Multi-Colored Light Pointer

Visitor

Categories

Followers

hak cipta terpelihara.. (atikah-ismail). Powered by Blogger.